Digitális témahét az iskolában
Iskolánk ebben a tanévben már második alkalommal csatlakozott az országosan meghirdetett Digitális Témahéthez, legutóbb 2017. április 3-7. között. Míg a tavalyi évben egy letölthető „Jó gyakorlattal” kapcsolódtunk a témahét eseményeihez, ebben a tanévben álmodtunk egy „nagyot”, és az egész iskolára, minden tanulóra kiterjedő projektet valósítottunk meg. A tanárok és diákok egyaránt nagy izgalommal várták ezt a hetet. A témahét központjában a ROBOT-ok álltak. Az iskolánk tanulói nem csak a tanórákon láthattak, hallhattak és olvashattak a robotokról, hanem a szünetekben is. Az aula tablóin sok érdekességgel találkozhattak a robotok működéséről, használatáról. A folyosón kiállítást rendeztünk az alsó és felső tagozatosok kreatív munkáiból. A tanulóink technika órákon és otthon is készíthettek különböző anyagokból robotokat. Minden tanórába becsempésztük „a robotokat”. Az elsődleges célunk a témahéttel kapcsolatban, hogy a programozási ismereteket elmélyítsük a Scratch program használatával informatika tanórákon. Az egyéb tanórákon az informatikai készségfejlesztő játékokkal a programozás alapjainak elsajátítását készítettük elő, és közben több képességet, készséget is fejlesztettünk. S nem utolsósorban szerettük volna, hogy a mindennapi életünkbe egy kis különlegességet is becsempésszünk a témahéttel.
Tanulóink írták:
@ „Játékosan tanultunk.
@ Nem kaptunk házi feladatot!
@ Testnevelés órákon mulatságos, robotikus mozgásgyakorlatokat hajtottunk végre, melyekről vicces képek készültek.
@ Asimo robot egyik kísérletében láthattuk, mennyire érzékenyen és finoman fogja meg a papír poharat és egy termoszos üvegből teát önt bele. Megtudtuk, hogy az egészségügyben, az iparban és még rengeteg ágazatban nélkülözhetetlenek a robotok.
@ Órákon robotos játékokkal játszhattunk.
@ Angol órán megismerhettük Asimo képességeit, film részleteket nézhettünk és angol szöveget fordítottunk róla.
@ Érdekes volt az egész hét.
@ Az infón a programozás, matekon és magyaron a sok játék.
@ A digitális héten az tetszett a legjobban, hogy többet tudhattam meg a mesterséges intelligenciáról is a robotok mellett.
@ Nekem az tetszett a legjobban a héten, amikor az internet veszélyeire figyelmeztetett minket az előadó.
@ Nagyon jó volt ez a hét, nagyon jól éreztem magam, lehetne több ilyen hét, nekem a focizó robotok tetszettek.
@ Érdekességeket tudtunk meg a robotokról.
@ Voltak olyan órák, amin sokat játszottunk, jól szórakoztunk.
@ A „Szitakötő”-ből is olvastunk a robotokról.”
A témahéten a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálattól - Safer Internet Program „Netezz biztonságosan! keretében - interaktív foglalkozást tartott Böjte Zsófia a biztonságos internetezésről a 4-8. évfolyamokon.
A héten valósítottuk meg a „Szülőföld szálai” projektet is, digitalizáljuk az iskola történetét, tablóit.
A Digitális Témahét project leírását ide kattintva tudja elolvasni.
Videó összeállítás a programról: (KATT IDE)
A Témahéten készült képek eléréséhez pedig IDE kattintson.