Októberi Hírcsokor

Első állomásunk helyszíne a kilátó, ahol már jártunk alsó tagozatos korunkban. Megreggeliztünk, fényképezkedtünk, és aki szeretett volna felmehetett a kilátóba, ahonnan egész Szekszárdot be lehetett látni. Innét sétáltunk a Wosinsky Mór Múzeumba, ahol egy kedves hölgy bemutatta a régészek munkáját diavetítőn. Ezt követően ki is próbálhattuk, hogyan dolgoztak ők. Ízelítést nyertünk különböző korok megismeréséről időkapu segítségével. Miután itt végeztünk, meg lehetett ebédelni a múzeum előtti parkban, hűs fák alatt, kényelmes padokon. Innét indultunk a bornapok helyszínére, ahol kézműves sátrakkal várták a kedves érdeklődőket. Itt lehetett vásárolni apró ajándékokat szeretteinknek. Állomásunk végéhez érve megnézhettünk néhány kísérletet, amely jól illik a természetismeret tantárgyunkhoz. Jó volt látni élőben a kísérletek alkalmával a tankönyvben tanultakat. Aki szeretett volna, részt vehetett ügyességi játékban, melynek jutalma apró, de hasznos ajándék volt. A nap végén fáradtan, de élményekben gazdagon térhettünk haza a reggeli járatunkkal.

Kirándult a 6. évfolyam

2015. szeptember 18-án a Sárszentmiklósi Általános Iskola 6. évfolyamos tanulói ellátogattak a Herendi Porcelángyárba és a Veszprémi Állatkertbe. Az iskolánkban volt a gyülekező, és 8 órakor elindultunk. Kb. másfél óra utazás után megérkeztünk a porcelángyárba. Szebbnél szebb dolgokat láttunk. A tányéroktól kezdve a szobrokig volt minden. Nagyon szép volt. Majd ismét felültünk a buszra és a Veszprémi Állatkert felé vettük az irányt. Megnéztük az összes állatot. A legszebbek a fókák és a pingvinek voltak. Majd ezután a kecske simogatóba mentek azok, akik szerettek volna. Zoo- csemegével etethettük az állatokat, majd fél 4-kor felszálltunk a buszra, és egyenesen haza mentünk. Szüleink már vártak minket a sárszentmiklósi óvoda parkolójában.

Nagyon jól éreztük magunkat. Köszönjük az élményt!

Mádi Dorina 6.b

Bevettük a visegrádi várat

Múlt pénteken az évfolyammal egy tartalmas tanulmányi kirándulásban volt részünk. A busz nyolc óra körül indult az iskolától. A hosszú út alatt sem unatkoztunk, kártyáztunk, beszélgettünk, nézelődtünk és hallgattuk a rádiót. Két és fél óra utazás és egy benzinkúti tízórai után megérkeztünk az első úti célunkhoz, a Visegrádi Fellegvárba. A vár kapujánál megdöbbentő volt látni, hogy a régi, de hatalmas falak hogyan tornyosulnak fölénk. A vár lábánál mindenki kedvére lovagolhatott vagy íjászkodhatott, az ajándékos bódénál pedig visegrádi szuveníreket vásárolhattunk. Ebédelés után visszaszálltunk a buszra, és 26 kilométer után már Esztergomban is találtuk magunkat. Leültünk a nevezetes bazilika lépcsőjére pár falat és egy fotó erejéig. Ezután kisvonatra szálltunk és a Mária Valéria hídon átmentünk Szlovákiába. Egy kifüggesztett szlovák zászló jelezte, hogy mikor lépjük át a határt. Egy rövid városi séta után megálltunk egy fagyira, de sietnünk kellett, hogy elérjük a vonatot. A visszautat is legalább úgy élveztük, mint az odautat. A Bazilika udvarába tértünk vissza, ahonnan festői tájat csodálhattunk meg. A Dunát, a hidat, Párkány épületeit és Szlovákia dombjait. Ezután még a Bazilikába is volt lehetőségünk bemenni. Az épületbe belépve magas, festett falak tárultak elénk. A padsorok mögött hatalmas, gyönyörű orgona emelkedett. Amint elhagytuk a templomot a parkoló felé vettük az irányt, ahol a busz várt minket. Rengeteg élménnyel és fényképpel gazdagodva tértünk haza.

Tatai Boglárka 7. b

Pécs

Izgalmas nap vette kezdetét a hét utolsó napján a nyolcadik évfolyam számára. Mindenki izgatottan pattant ki az ágyból és pakolta el táskájába a kirándulásra szánt holmiját. Pécsre utaztunk a busszal, melyen már reggel jó volt a hangulat. Első úti célunk a Zsolnay Kulturális Negyed volt, ahol megcsodálhattuk és megfigyelhettük a híres Zsolnay-porcelán készítés minden csínját-bínját. A dolgozókat nem zavarva, hangtalanul figyeltük a folyamatot. Ezután a Zsolnay Negyedben sétáltunk, vásároltunk kézműves cukorkákat és nyalókákat. Utazásunk következő célja a pécsi Csodák palotája volt. Rengeteg izgalmas játékkal ismerkedtünk meg, melyek fizikára tanítottak bennünket. Ezután a Széchenyi térre mentünk, ahol sok szép szobor várt minket. Tovább sétáltunk a székesegyházhoz, ami néhány vonásában klasszicista, de zömében gót stílusjegyeket hordoz. Szent István király idejében építette Schmidt Frigyes,de azóta rengeteget változott külseje. A templom csarnokában a dóm összes formáját láthattuk kis maketteken. Felmentünk a tornyába is, ahol a három harangját is megcsodálhattuk. Csodás kilátás nyílt a torony tetejéről. Hazaérve mindannyiunk elmesélte szüleinek új ismereteit és fantasztikus élményeit.

Szabó Dina 8. a

Tündérek szárnyán a miklósi könyvtárban

Szeptember 30-án Benedek Elek születésnapja alkalmából a mese napját ünnepeltük, ezért a felső tagozat egy mesélős délutánra gyűlt össze a könyvtárban. Minden osztályból néhányan felolvastak egy népmesét. A táblát általunk készített mesei jeleneteket ábrázoló rajzok díszítették, az asztalon pedig mesei tárgyakból álló kiállítás repített minket a mesék világába. Vándortarisznya, ostor, lúdtollas kalap és Aladdin csodalámpája is megtekinthető volt. A mi osztályunk „ A róka, a medve és a szegény ember” című mesét olvasta el a közönségnek, de hallható volt még A só, A kis gömböc és még számtalan mese. Erre a délutánra bárki bejöhetett meghallgatni a tanulságos, magyar népmeséket. Ez egy izgalmas program volt, amit mind nagyon élveztünk. Tatai Boglárka 7./b

Zenei világnap

Yehudi Menuhin kezdeményezésre október 1-je a zene világnapja. Ez a nap a zeneművészet legnagyobb alakjaira emlékeztet és segíti a különböző kultúrák zenéinek jobb megismerését. Ezen célok elérésére iskolánkban délelőtt énekkarunk vezetője, Erzsi néni daloltatta meg szünetben a felső tagozatot, és tett fel híres zeneszerzőkről, illetve alkotásaikról érdekes kérdéseket. A délután folyamán Zoli bácsi derítette jobb kedvre a zene segítségével a kisebbeket. Néhány nagyobb diák adott elő ismert gyerekdalokat fuvolán, zongorán, gitáron és furulyán. A zene nyelve nemzetközi, könnyen eljut mindenki szívéhez. Ebből kaphattunk ízelítőt ezen a napon. „MiSulink” újságíró szakkör

Október elsején az alsósok összegyűltek egy kis zenehallgatásra. Jákob Zoli bácsi és tanítványai kellemes órát varázsoltak nekünk. A közös éneklés, dalfelismerés, szolmizálás, ritmustaps, különböző hangszerek megismerése éberen tartotta a gyerekek figyelmét. Másodikostól nyolcadikosig egyedül játszottak hangszerükön a „művészek”, majd Zoli bácsi szintetizátoros kíséretével a furulya, klarinét, trombita, gitárok és a dob is megszólalt. Érdekes volt hallani az ismert dalokat a különböző hangszereken, a nagyszerű, lelkes előadásban. Majd zenei kísérettel együtt énekelt a sok kisgyerek. Repült az idő, igazi zenei élményben részesültünk. Köszönjük! Palatinus Rozália